
Jak to jest z ujmowaniem ich w kosztach i z opłacaniem podatku od nich?
Pracodawca, który przy okazji np. Świątecznego spotkania z pracownikami chciałby obdarować ich jakimś upominkiem np. W postaci bonu zakupowego oczywiście może to zrobić.
Taki prezent nie będzie uznawany jako przychód pracownika jeśli otrzyma go wszyscy bez względu na stanowisko i wysokość pensji.
Fiskus traktuje takie postępowanie jak darowiznę a ona zwolniona jest z podatku dla osób niespokrewnionych do kwoty 4902 zł.
Wiec pracodawca nie naliczy przychodu ani nie potrawy podatku z tego tytułu.
Niestety pracodawca nie naliczy tez takiego zakupu kart / bonów / prezentów / do kosztów uzyskania przychodu – zgodnie z najnowszą interpretacją Krajowej Informacji Skarbowej z 2019 roku.
Inne prezenty, które nie są darowiznami z kolei można zaliczyć do kosztów ale ich wartość należy wykazać jako przychód pracownika i odprowadzić od tego podatek oraz naliczyć ZUS.